Three Equal Columns

Column 1

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:

Έχεις σωθεί;

Column 3

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΣΕΙΡΑ:

""Ήσαν δε προσκαρτερούντες..."

Δευτέρα 22 Απριλίου 2024

Ιάματα και χαρίσματα ιαμάτων

Σχετικά με τα ΧΑΡΙΣΜΑΤΑ (ιαμάτων) θεωρώ ότι η αποστολική διδασκαλία τονίζει την απαίτηση να φανερώνονται - όπως και όλες "οι φανερώσεις του Πνεύματος προς το συμφέρον" - κατά τη διάρκεια των εκκλησιαστικών συνάξεων και συνελεύσεων, καθώς πιθανότατα "η εντολή Κυρίου" (Α' Κορ. 14:37) αφορά στα κεφάλαια 12-14 της επιστολής. Τώρα, μακάρι να μη ισχύει αυτό για σας, αλλά αυτά τα τριάντα χρόνια όσο έχω δει να εκπληρώνεται το "...τα κρυπτά της καρδίας (απίστου ή ιδιώτου) φανερά γίνεται, και ούτως πεσών επί πρόσωπον προσκυνήσει τω Θεώ απαγγέλλων ότι όντως ο Θεός εν υμίν εστιν" - δηλαδή ποτέ - τόσο έχω δει και ίαμα (αξιόπιστο, εννοείται) σε εκκλησία! Ειδικά, (και) με τα "χαρίσματα ιαμάτων" υπάρχει μια ευρύτατη κλίμακα "παθολογίας": από τη μια άκρη εκδηλώνεται με την, "ευαγγελικού" τύπου, πλήρη έλλειψη σχετικού - και όχι μόνο - ζήλου (με ιδεολογήματα του στυλ "ήταν για τότε"), ενώ στην άλλη άκρη με την, "πεντηκοστιανοχαρισματικού" τύπου, εκδήλωση υπερβολικού ζήλου χωρίς επίγνωση (και, φυσικά, χωρίς αποτελέσματα) - υπάρχουν, βέβαια, και κάποιοι με την ...απίστευτη θεωρία "δεν τα θέλουμε για να μη υπερηφανευτούμε"!

Πρόσφατα, έπεσε στην αντίληψή μου χαρισματικός (όντως) επίσκοπος εκκλησίας, παρασυρμένος από τον ενθουσιασμό του οne-man-show του, να υποχρεώνει χειραγωγώντας όλο το "εκκλησίασμα" να ασκήσει χαρίσματα ιαμάτων! (Το "παράδοξο" είναι ότι ο ίδιος πολύ σωστά διδάσκει "μη κάνεις τίποτα δίχως τη μαρτυρία του Πνεύματος"..). Άλλοι, πάλι, ψευδαποστολικοί "πεντηκοστιανοί" επιχειρούν συστηματικά να περιορίσουν το Πνεύμα μέσα στις "γραμματικές" και "νομικές" στρεβλές ερμηνείες τους. Καθώς έχουν καθιερώσει το δικό τους εκκλησιαστικό "λειτουργικό" (μήτε αποστολικό, μήτε καν "πεντηκοστιανό"), σαφέστατα επηρεασμένο από αυτό των εξόφθαλμα αποστατημένων "ιστορικών εκκλησιών", προσπαθούν να αντικαταστήσουν τα χαρίσματα ιαμάτων με το "ευχέλαιο" (Δεν θα αναλύσω εδώ το γιατί ανάμεσα σ' αυτά τα δυο δεν υφίσταται καμιά απολύτως σχέση..). Άντε, τώρα, να τους εξηγήσεις ότι την "αιμορροούσα" της Καινής Διαθήκης ο Χριστός μπορεί, κάλλιστα, να χρησιμοποιήσει ένα θηλυκού γένους μέλος του Σώματός Του για να τη γιατρέψει.

Τέλος, παρατηρώ ότι, μετά την Ιεραποστολή, τείνει να εξαφανιστεί και το διεθνές "κίνημα της θείας θεραπείας", καθώς οι "θεραπευτές" (γνήσιοι και μη) έχουν σταματήσει να περιτρέχουν τη γη - με ό,τι αυτό συνεπάγεται). Αν τολμήσω να κάνω μια σχετική εκτίμηση, αυτή θα είναι ότι ο Θεός προσπαθεί με κάθε τρόπο να συγκροτήσει πραγματικές κατά τόπους αποστολικές εκκλησίες και να "ξεφορτωθεί" τα υποκατάστατα. Μακάρι και να είναι έτσι...

Σχετικά με τα ΙΑΜΑΤΑ προκύπτει μια κρίσιμη προβληματική, η οποία αφορά στην αξιοπιστία τους. Προσωπικά, έχοντας συμπληρώσει τριάντα χρόνια στην Πίστη, έχω γίνει μάρτυρας σε δυο περιπτώσεις ιάματος, που και οι δυο σχετίζονται με συγγενικά μου πρόσωπα, έχουν λάβει χώρα εκτός εκκλησιαστικής συνάξεως και έχουν ως κοινό χαρακτηριστικό ότι κάποιος αδελφός ή αδελφή επικαλέστηκαν το όνομα του Χριστού αμέσως πριν: ένα άμεσο "σβήσιμο" πολύ ερεθισμένων αμυγδαλών, με ταυτόχρονη πτώση του πυρετού από τους 40 βαθμούς στα κανονικά επίπεδα, και μια άμεση και οριστική διακοπή μιας πολύ ανησυχητικής πολυήμερης μεταεμμηνοπαυσικής αιμορραγίας, καθώς και σε τρεις συγκλονιστικές επιστροφές στη ζωή νοσηλευόμενων από διάφορα δυστυχήματα (η μία από αλλεργικό σοκ), που οι γιατροί χαρακτήριζαν κλινικά νεκρούς (στη μία, μάλιστα, από αυτές λίγες μέρες, ίσως ώρες, πριν από την αποσωλήνωση στην εντατική), ύστερα από επίκληση πάλι τού ονόματος τού Χριστού.

Δεν αποκλείω, βέβαια, να υπάρχουν σχετικές επιστημονικές ερμηνείες, αλλά εκείνο που ξέρω είναι ότι τα δυο πρώτα ιάματα έγιναν, επαναλαμβάνω, ακαριαία τη στιγμή της επικλήσεως του Ονόματος - ενώ την χρονική συνάφεια των νοσοκομειακών ιαμάτων δεν μπορώ να την επαληθεύσω με ακρίβεια -  και, επίσης, την ανεκλάλητη χαρά που τα συνόδευσε όλα. Πιστεύω πως, αυτονόητα, σε άλλου τύπου αρρώστιες η αξιοπιστία των ιαμάτων θα πρέπει να επαληθεύεται μέσω των σχετικών, διαφοροποιημένων από τις προηγούμενες, ιατρικών εξετάσεων. Αυτά τα λίγα περί των ιαμάτων και της, απαραίτητης, αξιοπιστίας τους.

Ε. Σταυρόπουλος

Διάβασε σχετικά:
Θεία θεραπεία: Μια ισορροπημένη άποψη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια με προσβλητικό ή υβριστικό περιεχόμενο δεν θα δημοσιεύονται.