Three Equal Columns

Column 1

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:

Έχεις σωθεί;

Column 3

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΣΕΙΡΑ:

""Ήσαν δε προσκαρτερούντες..."

Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2024

Ο μύθος της Εκκλησίας του πρώτου αιώνα

Όταν μιλάμε για εκκλησιαστική ιστορία, υπάρχει ένας κοινός μύθος για την εκκλησία του πρώτου αιώνα.

Ο μύθος έχει ως εξής: "δεν υπήρχαν διαιρέσεις στην πρώτη εκκλησία, επειδή ήταν τόσο κοντά στη διακονία του Ιησού".

Ο μύθος είναι πιο δημοφιλής μεταξύ εκείνων που αρνούνται την ειδική αποστολικότητα του Παύλου. Η περιγραφή για τις συνέπειες της επίσκεψης του Αγίου Πνεύματος στο πιστό υπόλοιπο του λαού Ισραήλ την Πεντηκοστή, βοηθά στη διαιώνιση του μύθου:

«Kαι όλοι εκείνοι που πίστευαν ήσαν μαζί, και είχαν τα πάντα κοινά» (Πράξεις 2:44).

Ο μύθος εκδηλώνεται σήμερα όταν οι άνθρωποι μιλούν για την «εκκλησία του πρώτου αιώνα» ή «την πρώτη εκκλησία», σαν να υπήρχε καθολική συμφωνία.

Ο μύθος υποθέτει ότι οι διαφωνίες και οι ομολογίες ξεκίνησαν πολύ αργότερα στην Ευρώπη και την Αμερική. Αυτό είναι λάθος. Υπήρχαν διαιρέσεις, αιρέσεις και διαφορετικές διδασκαλίες από την αρχή της ιστορίας της Εκκλησίας, όπως και κατά τη διακονία του Παύλου.

Οι Κορίνθιοι είχαν πολλές διαιρέσεις και αιρέσεις στην πόλη τους (Α' Κορ. 11:18,19). Υπήρχαν ομάδες με επιρροή που διέφθειραν τον λόγο του Θεού διδάσκοντας έναν άλλο Ιησού και ένα άλλο ευαγγέλιο (Β' Κορ. 2:17, Β' Κορ. 11:4).

Υπήρχαν "Χριστιανοί" ψευδοδιδάσκαλοι στη Ρώμη, από τους οποίους οι πιστοί έπρεπε να απομακρύνονται, όπως συμβούλευε ο Παύλος (Ρωμ. 16:17,18).

Οι Γαλάτες πίστεψαν ένα άλλο ευαγγέλιο αφού άκουσαν το ευαγγέλιο του Παύλου, και έπεφταν αιχμάλωτοι στη θρησκεία αντί να στέκονται στη χάρη του Θεού (Γαλ. 1:6).

Ο Παύλος φύτεψε εκκλησίες στη Μικρά Ασία, αλλά στο τέλος της διακονίας του είπε, «με αποστράφηκαν όλοι αυτοί που είναι στην Aσία» (Β' Τιμ. 1:15).

Υπήρχαν "σοφοί" θρησκευτικοί ομιλητές που "ανέτρεπαν ολόκληρες οικογένειες" στη διακονία του Παύλου, για να αποκτήσουν περισσότερα χρήματα, κύρος και έλεγχο στις εκκλησίες του πρώτου αιώνα. Ο Παύλος ήθελε να αποστομώνονται (Τίτος 1:10,11).

Ποια Εκκλησία;

Υπήρχαν διαιρέσεις και αιρέσεις στην εκκλησιαστική ιστορία ήδη από την εποχή του Παύλου.

Όταν κάποιος λέει, «η πρώτη εκκλησία δίδασκε/πίστευε/έκανε αυτό», η απάντησή σας μπορεί να είναι, «ποια εκκλησία;»

Εννέα στις δέκα φορές η απάντηση δεν είναι "μια εκκλησία που βασίζεται στις διδασκαλίες του Παύλου", αλλά ένα από τα πρώτα σχίσματα που δημιούργησαν τη ρωμαϊκή εκκλησία ή τις πιο δημοφιλείς ιστορικές εκκλησίες.

Δεν ήταν όλοι σύμφωνοι τον πρώτο αιώνα, ειδικά ως προς το τι είχε αποκαλύψει ο Θεός στον Παύλο (Πράξεις 28:24,25).

Ο Παύλος δεν συμφωνούσε με πολλούς δασκάλους του πρώτου αιώνα σχετικά με την κατεύθυνση και τα δόγματα της Εκκλησίας. Ο απόστολος αναγνώρισε τις διαιρέσεις και τις αιρέσεις και προσπάθησε να τις διορθώσει. Ο Παύλος δεν ήταν δημοφιλής σε όλους.

Πάντα υπήρχαν διαιρέσεις. Αυτό που έχει σημασία είναι να ερμηνεύεις σωστά τη Γραφή.

Αν πρέπει να κάνεις μια επιλογή, είναι προτιμότερο να είσαι Βιβλικός, παρά να είσαι "ιστορικός". Καλύτερα ακόμα, να είσαι Βιβλικός με τη διδασκαλία του Παύλου παρά δημοφιλής, όταν αμφισβητείται το τι δίδασκε και εφάρμοζε η «εκκλησία του πρώτου αιώνα».

Justin Johnson
διδάσκων πρεσβύτερος

Διαβάστε σχετικά:
Η σύγχυση των δογμάτων

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια με προσβλητικό ή υβριστικό περιεχόμενο δεν θα δημοσιεύονται.