Στο "ευαγγέλιο της ευημερίας", γνωστό και ως «Κίνημα του Λόγου της Πίστης», ο πιστός καλείται να χρησιμοποιήσει τον Θεό, ενώ η αλήθεια του βιβλικού Χριστιανισμού είναι ακριβώς το αντίθετο – ο Θεός χρησιμοποιεί τον πιστό.
Η θεολογία της ευημερίας βλέπει το Άγιο Πνεύμα ως μια δύναμη που πρέπει να χρησιμοποιηθεί για οτιδήποτε θέλει ο πιστός.
Η Αγία Γραφή διδάσκει ότι το Άγιο Πνεύμα είναι που καθιστά τον πιστό ικανό να κάνει το θέλημα του Θεού.
Το κίνημα του ευαγγελίου της ευημερίας μοιάζει πολύ με μερικές από τις καταστροφικές αιρέσεις απληστίας που διείσδυσαν στην πρώτη εκκλησία.
Ο Παύλος και οι άλλοι Απόστολοι αναγνώρισαν τους ψευδοδιδασκάλους που διέδιδαν αυτή την αίρεση ως επικίνδυνους, και παρότρυναν τους Χριστιανούς να τους αποφεύγουν.
Ο Παύλος προειδοποίησε τον Τιμόθεο για τέτοιους ανθρώπους στην Α ́ Τιμόθεον 6:5, 9-11.
Αυτοί οι άνθρωποι με «διεφθαρμένο μυαλό» υπέθεταν ότι η ευσέβεια ήταν μέσο κέρδους και η επιθυμία τους για πλούτη ήταν παγίδα που τους έφερε «στην καταστροφή και την καταστροφή» (εδ. 9).
Η επιδίωξη του πλούτου είναι ένα επικίνδυνο μονοπάτι για τους Χριστιανούς και για το οποίο ο Θεός προειδοποιεί: «Διότι η φιλαργυρία είναι ρίζα κάθε είδους κακού. Μερικοί άνθρωποι, πρόθυμοι για χρήματα, έχουν περιπλανηθεί από την πίστη και έχουν τρυπήσει τον εαυτό τους με πολλές θλίψεις» (εδ. 10).
Αν τα πλούτη ήταν ένας λογικός στόχος για τους ευσεβείς, ο Ιησούς θα τον είχε επιδιώξει. Αλλά δεν το έκανε, προτιμώντας αντίθετα να μην έχει πού να ακουμπήσει το κεφάλι Του (Ματθ. 8:20) και διδάσκοντας τους μαθητές Του να κάνουν το ίδιο.
Ας μην ξεχνούμε ότι ο μόνος μαθητής που ενδιαφερόταν για τον πλούτο ήταν ο Ιούδας.
Ο Παύλος είπε ότι η πλεονεξία είναι ειδωλολατρία (Εφεσ. 5:5) και έδωσε οδηγίες στους Εφεσίους να αποφεύγουν οποιονδήποτε έφερε ένα μήνυμα ανηθικότητας ή πλεονεξίας (Εφεσ. 5:6,7).
Η διδασκαλία της ευημερίας υπονοεί ότι ο Θεός δεν είναι Κύριος όλων, επειδή δεν μπορεί να εργαστεί μέχρι να Τον απελευθερώσουμε εμείς για να το κάνει.
Η πίστη, σύμφωνα με το δόγμα του Λόγου της Πίστης, δεν είναι εμπιστοσύνη στον Θεό αλλά μια δαιμονική φόρμουλα με την οποία εμείς χειριζόμαστε τους πνευματικούς νόμους που οι δάσκαλοι της ευημερίας πιστεύουν ότι κυβερνούν το σύμπαν.
Όπως υποδηλώνει το όνομα «Λόγος της Πίστης», αυτό το κίνημα διδάσκει ότι η πίστη εξαρτάται περισσότερο από το τι λέμε παρά από ποιον εμπιστευόμαστε ή ποιες αλήθειες αγκαλιάζουμε και επιβεβαιώνουμε στην καρδιά μας.
Ένας αγαπημένος όρος των διδασκάλων του Ευαγγελίου της ευημερίας είναι η «θετική ομολογία». Οι δάσκαλοι της πλάνης της ευημερίας, ισχυρίζονται ότι οι ίδιες οι λέξεις έχουν δημιουργική δύναμη και αυτό που εσείς λέτε καθορίζει όλα όσα συμβαίνουν σε εσάς.
Οι ομολογίες σας, ειδικά οι χάρες που ζητάτε από τον Θεό, πρέπει όλες να δηλώνονται θετικά και χωρίς αμφιβολίες. Τότε ο Θεός καλείται (εξαναγκάζεται) να απαντήσει σε εκείνο που ο άνθρωπος απαιτήσει από τον Θεό!
Έτσι, η ικανότητα του Θεού να μας ευλογεί εξαρτάται αποκλειστικά από την πίστη μας.
Τα εδάφια Ιακώβου 4:13-16 έρχονται σαφώς σε αντίθεση με αυτή τη διδασκαλία:
«Ακούστε λοιπόν, εσείς που λέτε: "Σήμερα ή αύριο θα πάμε στη μία ή την άλλη πόλη, θα περάσουμε ένα χρόνο εκεί, θα συνεχίσουμε τις δουλειές μας και θα βγάλουμε χρήματα". Γιατί, δεν ξέρετε καν τι θα συμβεί αύριο. Ποια είναι η ζωή σου; Είναι μια ομίχλη που εμφανίζεται για λίγο και μετά εξαφανίζεται».
Αντί να μιλάμε για πράγματα που θα υπάρξουν στο μέλλον, δεν ξέρουμε καν τι θα φέρει το αύριο ή ακόμα και αν θα είμαστε ζωντανοί.
Αντί να τονίζει τη σπουδαιότητα του πλούτου, η Αγία Γραφή προειδοποιεί να μην τον επιδιώκουμε.
Οι πιστοί, ιδιαίτερα οι ηγέτες της εκκλησίας (Α' Τιμ. 3:3), πρέπει να είναι ελεύθεροι από την αγάπη του χρήματος (Εβρ. 13:5).
Η φιλαργυρία οδηγεί σε κάθε είδους κακό (Α' Τιμ. 6:10).
Ο Ιησούς προειδοποίησε: «Πρόσεχε! Να είστε σε επιφυλακή ενάντια σε κάθε είδους απληστία. Η ζωή ενός ανθρώπου δεν συνίσταται στην αφθονία των αποκτημάτων του» (Λουκ. 12:15).
Σε έντονη αντίθεση με την έμφαση του ευαγγελίου της ευημερίας στην απόκτηση χρημάτων και αποκτημάτων σε αυτή τη ζωή, ο Ιησούς είπε, «Μην αποθηκεύετε για τον εαυτό σας θησαυρούς στη γη, όπου ο σκόρος και η σκουριά καταστρέφουν, και όπου κλέφτες εισβάλλουν και κλέβουν» (Ματθ. 6:19).
Οι αντιφάσεις μεταξύ της διδασκαλίας της ευημερίας και του Ευαγγελίου του Κυρίου μας Ιησού Χριστού είναι ασυμβίβαστες και συνοψίζονται καλύτερα στα λόγια του Ιησού, «Δεν μπορείτε να υπηρετείτε και τον Θεό και τα χρήματα (Μαμμωνά)». Ματθ. 6:24.
Β.Β.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια με προσβλητικό ή υβριστικό περιεχόμενο δεν θα δημοσιεύονται.