Μια άλλη εντολή Κυρίου - πέρα από αυτές που αφορούν στην οικοδομή της Εκκλησίας και το Κυριακό δείπνο - είναι η σχετική με τον "άγιο γάμο", δηλαδή τον γάμο πιστού άνδρα και πιστής γυναίκας. Εδώ η αποστολική διατύπωση χρησιμοποιεί την, νοηματικά όμοια με την "εντολή", έννοια της "παραγγελίας": "τοις δε γεγαμηκόσιν παραγγέλλω, ουκ εγώ αλλά ο Κύριος..." (Α' Κορ. 7:10). Ο γάμος αυτός είναι αδιάλυτος από την πλευρά του πιστού άνδρα, ενώ από την πλευρά της πιστής γυναίκας δίνεται η δυνατότητα διάστασης από τον πιστό της άνδρα, αλλά όχι αυτή της σύναψης άλλου γάμου (Α' Κορ. 7:10-11) - και, υπενθυμίζω, ότι για τούς πιστούς αυτή η "παραγγελία - εντολή" δεν (μπορεί να) είναι βαριά.
Πώς, όμως, οι εκκλησίες "καταφέρνουν" να παραβαίνουν και αυτή την εντολή του Θεού; Κατ' αρχήν άμεσα, όταν - φαινόμενο σύνηθες - αδυνατούν να διακρίνουν μεταξύ αγίων/πιστών και κατηχουμένων, εξαιτίας της αδυναμίας τους να κηρύξουν το αποστολικό Ευαγγέλιο (Α' Κορ. 15:1-4). Έτσι, προκύπτουν σκάνδαλα διαζυγίων, καθώς κατηχούμενοι, που βρίσκονται κάτω από την "παιδαγωγία του Νόμου" μη έχοντας έρθει ακόμα στην επίγνωση της αλήθειας, συμβαίνει, όχι σπάνια, να χωρίζουν (πιεσμένοι, μάλιστα, από ανόητες εκκλησιαστικές απαιτήσεις "αγιότητας" - η δύναμη της αμαρτίας είναι ο Νόμος, βλέπετε).
Ακόμα χειρότερα, μάλιστα, υπάρχουν νομικιστικές εκκλησίες, που κρίνουν σκόπιμο, να αλλοιώνουν απροκάλυπτα την "παραγγελία Κυρίου" αποσιωπώντας στη διδασκαλία τους το δικαίωμα (πρωτοποριακότατο, είναι αλήθεια) πιστής γυναίκας να οδηγηθεί σε διάσταση από τον πιστό άνδρα της. Τέλος, υπάρχουν εκκλησίες που φτάνουν στο σημείο να επιβάλλουν ως "εντολή Κυρίου" το αδιάλυτο των "μικτών γάμων" (δηλ. πιστού - άπιστης ή πιστής - άπιστου), παρά τη ρητή δήλωση του αποστόλου Παύλου ότι δεν υφίσταται τέτοια εντολή Κυρίου (Α' Κορ. 7:12) ή και την απαγόρευση σύναψης γάμου σε οριστικά χωρισμένο νέο πιστό.
Τέτοια "ευαισθησία" για την αποστολική παράδοση και τέτοια "αγάπη για τον Θεό και τους αδελφούς μέσω της τήρησης των εντολών Του"! Και όχι, τα αποστολικά "διατάγματα" (από το ρήμα "διατάσσομαι" = δίνω κατεύθυνση, οδηγία, το οποίο πολύ συχνά χρησιμοποιεί ο απόστολος Παύλος) ή οι αποστολικές γνώμες και συμβουλές δεν στοιχειοθετούν "εντολές Κυρίου"... Ας μη προτρέχουν όλοι οι αδόκιμοι - και επικίνδυνοι - "υπερλίαν αποστολικοί"!
Ε. Σταυρόπουλος
Διαβάστε εδώ το 4ο μέρος
Διαβάστε εδώ το 3ο μέρος
Διαβάστε εδώ το 2ο μέρος
Διαβάστε εδώ το 1ο μέρος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια με προσβλητικό ή υβριστικό περιεχόμενο δεν θα δημοσιεύονται.